środa, 29 lutego 2012

Jak prawidłowo trzymać szydełko ?

Chcąc podać jak najbardziej dokładne informacje przerzuciłam stos moich książek o szydełkowaniu w poszukiwaniu prawidłowego sposobu trzymania szydełka. Otóż wg większości literatury wygląda to tak:

Szydełko umieszczamy w prawym ręku, trzymając je pierwszym i drugim palcem. Palcem środkowym prawej ręki możemy przytrzymywać oczka na szydełku.

Ręką lewą prowadzimy nitkę. Nitkę powinna przechodzić po wierzchu drugiego palca, pod spodem trzeciego i czwartego. Naprężenie nitki regulujemy palcem piątym przez dociskanie go do palca czwartego. Palcem pierwszym i trzecim lewej ręki przytrzymujemy robótkę.

Poniżej rysunek poglądowy:



Oczywiście jak się bliżej przyjrzałam, to raczej daleko mi do ideału w tym względzie. Wszystko robię na opak: nitkę owijam wokół palca drugiego lewej ręki, szydełko w prawym ręku przechodzi mi ale przez wnętrze dłoni, a trzymam je pierwszym i drugim palcem ;)
Spróbowałam zrobić to wg instrukcji i szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak ktoś może tak trzymać szydełko :D

I dlatego potraktujmy ten schemat jako poglądowy, a szydełko chwytajmy jak nam będzie najwygodniej robić sploty ;D